14. avgust 2017

Rezultati ankete "Plesalec se ne odziva na plesne vložke in dodatke plesalk"

Ste imele plesalke kdaj občutek, da se plesalec ne odziva na vaše plesne vložke in dodane figure, ki jih izvedete brez vodenja plesalcev? Poglejte, kaj si mislijo plesalci in akje menijo plesalke. Anketo je pripravil Rok B.. Anketa ne odraža osebnega mnenja avtorja ankete ter uredništva Swingopisa. Zaradi obsežnosti, bomo anketo objavili po sklopih. Sedaj pa veselo branje in komentiranje.

Na Skupini Facebook Swingers - dance - Slovenia sem kot eksperiment naredil anketo kjer sem plesalke povprašal kaj najbolj pogrešajo pri plesalcih. Zaradi nepričakovano velikega odziva sem se odločil, da objavim podrobnejšo anketo glede na najpogostejšo vsebino Facebook ankete.
Anketa je bila dvodelna in sicer en del je bil pripravljen za plesalke, kjer so bile povprašane kaj pogrešajo pri plesalcih in kako močno ta lastnost vpliva na ples. Drugi del je bil za plesalce kjer so bili povprašani kako bi si želeli, da se plesalke odzovejo v primeru, da jih moti konkretna lastnost.

Odzvalo se je 66 posameznikov od tega je bilo približno 30 % plesalcev in 70 % plesalk. Skoraj polovica teh pleše 3 leta ali več. V nadaljevanju sledi, za vsako izbrano lastnost, graf pomembnosti za plesalke, odzivi plesalk in želje plesalcev.



Sklop 8 //  Plesalec se ne odziva na plesne vložke in dodatke plesalk


Doživljanje plesalk

Želja plesalk po večjemu stiku glede na plesne izkušnje plesalk


    Sploh nimam problemov s to lastnostjo
    Ta lastnost pri plesalcu pri plesu me večinoma ne moti
    Ples s plesalcem s to lastnostjo mi ni prijeten, a se večinoma znajdem
    Plesalcem s to lastnostjo se izogibam, a večinoma sprejmem povabilo na ples in potrpim
    Večinoma zavrnem plesalca zaradi te lastnosti


Od 0 do 6 mesecev
  • Poskusim, če se ritemsko ujameva, super, če ne, ostanem pri osnovah
Od 6 do 12 mesecev
Od 1 do 2 leti

  • me ne moti zelo
  • Moški vodi, torej se prilagodim.
  • Nič
  • Tudi sama velikokrat ne zaznam kaksnega vložka leaderja, tako da tega plesalcu ne zamerim posebej in posledicno tudi ne popravljam
od 2 do 3 leta 
  • Če to ne ovira mojega izraza me v bistvu ne moti
    ga opozoris
    Običajno začutim, pri kom lahko improviziram in pri kom raje ne. Se mi zdi, da znate to dobro pokazati. Recimo z nejevoljo, ker sem zmotila vašo rutino ali, po drugi strani, z odobravajočim nasmehom in kul odzivom na moj impro.
    Pogovor.
  • S tem nimam posebnih težav. Seveda je bolj zabavno, če se odzove, vendar včasih tega še ne zna in to je normalno.
  • S tem še nisem imela večjih težav
3 leta in več
  • Ce hoce plesalec to popravit, super. Se mi je pa ze velikokrat zgodilo da sem bila okarana iz strani plesalca ce sem delala kaj po svoje.
  • In se vedno ne razumem vprasanja.
  • Ce je to napreden plesalec gre za njegovo ignoranco, ce pa je zacetnik je verjetno samo zmeden.
  • Če je to zato, ker ni dovolj vešč, ni panike...je treba zvadit, trial and error, bom z veseljem potrpežljiva. Če pa se v plesu v paru obnaša, kot da pleše le sam in se ukvarja le s seboj, pa s takim plesalcem ne bom uživala pri plesu in ne bom dajala pobud za ples, verjetno kdaj tudi ne bom sprejela povabila.
  • Morda je to zame ključno, hkrati pa ne vem, kako se odzvat na to. Zato mi je včasih bolj v veselje plesat z "začetnikom", ki je med plesom bolj pozoren, kot z nekom, ki pleše dlje, pa se počutim, kot da ga soplesalka ne zanima. Verjetno je to povezano z več stvarmi: osebnostjo, samozavestjo, "biti z mislimi pri plesu", osredotočenostjo, občutkom za muzikalnost, ... Če bi plesalec želel to spremeniti, bi mu verjetno poskusila skozi ples pokazati, kako biti pozoren tudi na soplesalko. Kako? Ne vem opisat, bi znala pokazat :)
  • Mu rečem, naj improvizira in se heca zraven
  • Ne polagam energije v to, da nekoga silim, da me upošteva, zato to prihranim za tiste, ki jim je všeč, da dajem ideje in tako uživava oba. Pri plesalcu, ki tega ne upošteva pa se poskušam prilagoditi njemu.
  • Nekaj egoizma in samovšečnosti je v vsakem od nas, a se da to zminimilizirati skozi učenje.
  • Neodziv kot tak me ne moti, razen če to pomeni, da ne morem nekaterih stvari odplesati do konca in se to res velikokrat ponovi
  • Običajno plesalec opazi med plesom, če me res zmoti. Običajno bi si izborila prostor. Morda bi izpostavila, če bi bilo res nadležno, da naj malo bolj posluša dekle, kaj počne. Ta problem je morda bolj pri začetnikih, ki imajo s sabo toliko dela, da se ne morejo še s tem ukvarjat. Kaj bi dala predlog: "Opazuj plesalko, poslušaj kaj dela in ji dovoli, da dokonča varijacije, ki se jih loti". "poskušaj biti bolj pozoren in komuniciraj z njo, namesto, da plešeš samo sam s seboj v svojem svetu". it takes 2 for tango ;)
  • Plesni vložek bi napovedala nekajkrat, potem pa pricakovala, da bo bolj pozoren.
  • Poskušala sem slediti in ne vpletati preveč svojih vložkov.
  • Rečem mu, da tudi sama želim kaj dodati in naj mi proba slediti.
  • Se nasmejim. Včasih pač neham s tem, spet drugič poskušam bolj jasno nakazati - odvisno od situacije.
  • se ne sekiram
  • Se opravicim za svojo drznost figur in po enem plesu se zahvalim ter grem dalje.
  • Upam, da bi slej koz prej dovolim, da naredim svoje.
  • V kolikor je prisoten v plesu me to sploh ne moti. Vsak po svoje sliši glasbo in se po svoje nanjo odziva. Je pa noro dober občutek, če se oba srečata na pol poti.
  • vzpostavitev očesnega stika, nasmeha pred odzivom, lahko je že to odziv na dodatke.

Želje plesalcev


Od 0 do 6 mesecev

  • Neopazno dopolnjuje vsak napačen gib s svojimi gibi, improvizira, kjer mora improvizirat, kompenzira, kar je potrebno kompenzirat.

Od 6 do 12 mesecev

  • Je dobro da to pove

Od 1 do 2 leti

  • Naj mi pove, da bo lazje plesala, ce bom bolj odlocen in jasen. Seveda s prijaznim tonom glasu.
  • Ne
  • Pove kaj točno je problem, vpraša kakšne izkušnje imam z drugimi plesalkami, ali se ta problem ponavlja itd. Potem je pa najbolje opravljati napako med plesom s to plesalko (sprotno komentiranje).

od 2 do 3 leta

  • isto
    Lahko npr. vprasa kaj tocno sem hotel narediti, predlaga kako bi lahko to boljse nakazal. In to lahko rece veckrat (ce prvi popravek ne deluje takoj).
    Naj mi pove, da ne ve kaj od nje pričakujem. Še bolje pa, da mi svetuje kakšen kontakt/signal potrebuje za določeno figuro.
    Plesalka naj še bolj dosledno sledi vodenju, če ni izrazito. Npr. če je bil mišljen nek potovalni gib in ni bil dovolj izrazito nakazan, naj ne potuje ter naredi triple step na mestu. Na ta način plesalec najbolj "naravno" ve, da ni odvodil korektno ali dovolj odločno. Najslabša opcija je, da plesalka sledi nečemu, za kar ni prepričana, da je plesalec želel odvoditi. V tem primeru se plesalcem dela škoda na dolgi rok, ker dobijo napačno povratno informacijo. Ustna razlaga je OK, če plesalec vpraša (kar bo verjetno po neuspelem poskusu), zakaj ni šlo po njegovih pričakovanjih.
    pove direkt
  • Vsakič ko nisem odločen, naj gre po svoje, se odvrti še naprej ipd.

3 leta in več

  • naj mi pove
    Naj namenoma naredi napačen gib oziroma takšnega ki se njej zdi primeren
  • Naj pove, da me ne čuti.
  • Najlažje je, ko plesalec želi izvesti določeno figuro pa mu ne uspe. Ko pove plesalki, da je imel v mislih nekaj drugega, je najbolj preprosto, da mu plesalka reče: "(Od)vodi me, pa bom." Vsekakor je delovalo pri meni. Sicer pa naj pove plesalcu, da je nejasen in ne ve kaj in kako bi plesala.
  • Pove
  • Pove naj
  • V odprtem konekšnu ima morda dovolj prostora da se ukvarja s svojim footworkom in pač improvizira kot ve in zna.
  • Z besedami kar med plesom. Ampak brez obtoževanja. Tako da je jasno, da je razlog za konentar na obeh straneh. Npr: veš jaz sem take vrste plesalka, da me lahko kar bolj odločno vodiš. Lahko pa tudi tako, da se plesalka tudi sama bolj odločno nasloni plesalcu v roko. In da se na nejasno vodstvo ne odziva (bolje kot da ugiba, kaj je plesalec hotel, in se odzove po svoje)

 

 

Zaključek

Kar sem sam razbral iz ankete, je sledeče:
    •    muzikalnost je zaželjena začimba pri plesu. Plesalke v splošnem aktivno spodbujajo plesalce k njihovi rasti na muzikaličnem
področju. Plesalci si večinoma želijo jasnega sporočila, da se od njih želi več in so pripravljeni tudi "slediti"
v muzikalnem smislu.
    •    Nedločnost in nejasnost vodenja zna frustrirati plesalke, ker jih pušča v negotovosti. Nekatere se odzovejo tako,
da sledijo izključno tistemu, kar čutijo. Plesalci si v splošnem želijo izvedeti, da niso dovolj jasni.

    •    Grobost vodenja je pri večini plesalk zelo neprijetna ali celo nedopustna lastnost. Večina jih je odprta za pogovor
na to temo. Velika večina plesalk se izogiba plesom, kjer je prisotna grobost. Plesalci si v splošnem želijo
izvedeti, da je plesalkam neprijetno.
    •    Večino plesalk ne moti, da ima plesalec majhen nabor plesnih figur. Zgleda, da se plesalci veliko bolj obremenjujejo
glede tega, kot plesalke.
    •    Plesalke stiku med plesom nekatere bolj moti kot druge. Predvidevam, da bi to lahko izhajalo iz različnih razlogov
 za ples, ker verjamem, da je pri enih plesalkah na prvem mestu, da se lahko same izražajo in posledično ne potrebujejo
močnega stika s plesalcem, druge pa iščejo singergijo s plesalcem in, če je ni, se počutijo odrinjeno. So pa
se plesalke v splošnem pripravljene aktivno potruditi in stopiti nasproti pri ustvarjanju kvalitetnejšega stika.
Plesalci si želijo izvedeti, da to plesalke moti, a nimajo toliko konstruktivnih predlogov za izboljšanje tega,
kot pri ostalih lastnostih.

    •    Osebna higiena je tabu. Plesalke bodo večinoma ne bodo izrazile, da jih to moti, a se bodo izogibale plesalcem, ki
jim ne "dišijo". Tudi raznimi zgovori. Plesalci si v splošnem želijo izvedeti, da je plesalkam neprijetno, a
 na zelo previden/spoštljiv način.
    •    Želja po odzivu na plesne vložke plesalk je v splošnem pomembnejša pri plesalkah z več izkušnjami.
    •    V splošnem si plesalci želijo povpratnih informacij, a na spoštljiv in trenutku primeren način.



Swing out.

Rok B.  
 

Ni komentarjev:

Objavite komentar